• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Gjorde samma det är ett streck ”-” men kan det betyda o då?
Längre mer i rapporten listas ju allt. Tänker jag sökte upplåning och där har jag både kreditkort o lån

Hoppas på att det stämmer iaf :)
Alla mina lån för maj 2019 är "streckade" så alltså noll i krediter haha fast jag har ca 340.000 i blanco. Kommer säkert uppdateras under dagen. Min score 4.1% igår var den på 25%. Man blir ju sugen dra iväg en ansökan...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Jag tolkar det som Måste ju vara ett gyllene tillfälle för vissa av er att dra iväg en ansökan så länge kreditengagemanget inte är uppdaterat/nollställt för maj månad

Hm, kanske borde ta chansen, verkar ha gått från 8,9 till 1,2. Vore trist om den hoppade upp till typ 5
 

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jag hade definitivt tagit chansen själv om det inte vore för mina 10 ff varav 8 går ut inom 2 månader vilket nog ger ett bättre kreditbetyg än det jag fått trots "0 kr" i lån. Håller tummarna för er!
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Vet ändå inte om jag vågar chansa. Min erfarenhet är att de bästa långivarna (storbankerna) kommer med sina förslag relativt sent och då kanske (o)ordningen är återställd igen? Vill inte slösa en ff men sjukt frestande fortfarande :)
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Vänta till allt är uppdaterat (tills lån/krediter är uppdaterade)
 
B

Blancot

Gäst
Poäng: 0
Någon som tänkt och ringa till UC för och höra hur deras interna process ser ut och när saker och ting är uppdaterat för den här gången, den här månaden?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Jag hade 1,4 i uc risk. Stängde credway så fort de började rapportera till uc, trots att den var nollad. Nu efter uppdateringen hamnade jag på 2.5%. Kul.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Hos mig har det helt gått bananas. Betyget har under natten ändrats från 17,5 till 3,5. Credway som jag betalade av under Maj har försvunnit men Flexlånet som jag också betalade bort, står fortfarande kvar. Uppenbarligen strular det hos UC...kanske är värt att dra iväg en ansökan till Advisa? :D
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hos mig har det helt gått bananas. Betyget har under natten ändrats från 17,5 till 3,5. Credway som jag betalade av under Maj har försvunnit men Flexlånet som jag också betalade bort, står fortfarande kvar. Uppenbarligen strular det hos UC...kanske är värt att dra iväg en ansökan till Advisa? :D
Är också sugen på dra iväg en ansökan faktiskt...
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Finns det ngt nr lån med micro UC? Förutom betalkoll? Lite off topic kanske, hittar inget i forumet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp